Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Πολεμική Αεροπορία: Συγχώνευση των 338 και 339 Μοιρών και αναστολή λειτουργίας της 339


Την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017, πρόκειται να πραγματοποιηθεί η συγχώνευση των Πολεμικών Μοιρών της 338 Μοίρας και της 339 Μοίρας και η τελετή αναστολής λειτουργίας της 339 Μοίρας, στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δοξολογία, προσκλητήριο Πεσόντων Αεροπόρων της 339Μ, στατική έκθεση,  διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και εναπόθεση Πολεμικής Σημαίας στο Μουσείο της Μοίρας από τους διατελέσαντες Διοικητές Μοίρας.


Στην τελετή προσκαλείται να παρευρεθεί το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει υπηρετήσει στην 339Μ.



Η 338Μ έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού ετοιμότητας και αποτελεσματικότητας, την κατάλληλη οργάνωση, την εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται με σκοπό την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί.

H 338 Μοίρα συγκροτήθηκε την 24 Δεκεμβρίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, με την ονομασία 338 Μοίρα Διώξεως/Βομβαρδισμού (Μ Δ/Β).

Τον Απρίλιο του 1953 έγινε μεταστάθμευση της Μοίρας από την 112 ΠΜ στην 110 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Λάρισας, στην οποία παρέμεινε μέχρι τον Νοέμβριο του 1956, οπότε επέστρεψε στην 112 ΠΜ.

Την 17 Μαΐου 1958, η 338Μ Δ/Β μετακόμισε στην 115ΠΜ/Αεροπορική Βάση Σούδας στην Κρήτη, αποτελώντας την πρώτη Μοίρα αεροσκαφών που εγκαταστάθηκε στην Πτέρυγα.

Τον Ιανουάριο του 1960 η Μοίρα ανέστειλε την λειτουργία της και επανασυγκροτήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα τον Αύγουστο του 1964 με αεροσκάφη F-84F Thunderstreak.

Στο αεροδρόμιο της Σούδας η Μοίρα παρέμεινε μέχρι την 30 Ιουνίου 1974, οπότε και ανεστάλη εκ νέου η λειτουργία της, ενώ το προσωπικό και τα μέσα της εντάχθηκαν στη δύναμη της 340Μ Δ/Β.

Την 1 Ιουλίου 1974 η Μοίρα ενεργοποιήθηκε και πάλι, αυτή τη φορά στην 117 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με τα νέα αεροσκάφη F-4E Phantom II.

Το Μάρτιο του 1975 η Μοίρα ήταν πλήρως ετοιμοπόλεμη.

To 1981 η κινητή ομάδα εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF), συμμετείχε στην εκπαίδευση της Μοίρας σε νέες τακτικές. Το ίδιο έτος έγινε ανταλλαγή των αεροσκαφών F-4E της 338Μ Δ/Β με αυτά της 337ΜΠΚ της 110ΠΜ.

Την 5 Αυγούστου 1991 η Μοίρα αντικατέστησε τα παλαιά αεροσκάφη με αναβαθμισμένη έκδοση F-4Ε προερχόμενα από τα αποθέματα των ΗΠΑ, το F-4E Southeastern Regional Agreement (SRA). Οι πτήσεις για την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση, ξεκίνησαν την 12 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.

Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ.

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2002, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην ΠΑ του πρώτου αεροσκάφους παραγωγής του προγράμματος, ενώ ήδη στην 117 ΠΜ βρίσκονταν άλλα τρία αναβαθμισμένα αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη αυτά παρέλαβαν οι 338 και 339 Μοίρες.

Το 2004 η Μοίρα συμμετείχε για πρώτη φορά στο Tactical Leadership Program στο Βέλγιο με τα εκσυγχρονισμένα F-4E Phantom II.



Η  339Μ έχει παρομοια αποστολή με την 338. Συγκροτήθηκε την 7η Ιουλίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης(ΠΜ) / Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, τα πρώτα αεριωθούμενα της ΠΑ, με την ονομασία 339 Μοίρα Δίωξης/ Βομβαρδισμού (ΜΔ/Β).

Τον Ιανουάριο του 1953 η Μοίρα μετακινείται στην 110 ΠΜ όπου και παρέμεινε μέχρι το 1956. Εν συνεχεία μεταφέρεται στην 112 ΠΜ.

Τον Αύγουστο του 1959 η Μοίρα παρέλαβε τα αεροσκάφη F-84F Thunderstreak και μεταστάθμευσε από την 112ΠΜ στην 110ΠΜ /Αεροπορική Βάση Λάρισας.

Τον Απρίλιο του 1960 μεταστάθμευσε στην 111ΠΜ/ Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, ενώ τον Μάρτιο του 1971 μετεγκαταστάθηκε στην 117ΣΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Την 1η Μαρτίου 1973 μεταστάθμευσε προσωρινά στην 116ΠΜ/Αεροπορική Βάση Αράξου λόγω των έργων υποδομής που γίνονταν στην Ανδραβίδα, για την άφιξη των νέων αεροσκαφών F-4E Phantom II.

Με την ολοκλήρωση των έργων στην 117ΠΜ τον Μάρτιο του 1974, η Μοίρα επέστρεψε στην έδρα της. Τον Απρίλιο του 1974 έγιναν οι πρώτες παραλαβές των αεροσκαφών F-4E PHANTOM II, βάσει του προγράμματος ¨Peace Icarus I¨, έχοντας διπλό ρόλο δίωξης /βομβαρδισμού και Αναχαίτισης. Τον Σεπτέμβριο του 1978, ανέλαβε ως κύριο ρόλο τη διενέργεια επιθετικών αποστολών Δίωξης-Βομβαρδισμού διατηρώντας ως δευτερεύον ρόλο τις αποστολές Αναχαίτισης. Τον Φεβρουάριο του 1983 της ανατέθηκε κύριος ρόλος οι αποστολές Αναχαίτισης με δευτερεύοντα τη Δίωξη-Βομβαρδισμό.

Τον Οκτώβριο του 1997 ξεκινάει το πρόγραμμα αναβάθμισης των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων των F-4E (AUP-AVIONICS UPGRADE PROGRAMME ). Η παραλαβή των εκσυγχρονισμένων πλέον F-4E ¨Peace Icarus 2000¨ ξεκίνησε το 2002 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2005. Παράλληλα με την παραλαβή των αεροσκαφών ξεκίνησε και η εκπαίδευση των χειριστών στο αναβαθμισμένο F-4E PI 2000 στις εγκαταστάσεις της EADS στην Γερμανία (Νοέμβριος 2002) και συνεχίστηκε στο Α/Δ Ανδραβίδας (Ιούλιος 2003) όπου και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2003.

Με την επιχειρησιακή πιστοποίηση της 339 Μοίρας τον Δεκέμβριο του 2003 από το ΑΤΑ, η Μοίρα αναλαμβάνει ως κύριο τον ρόλο Αναχαίτισης και ως δευτερεύον ρόλο Δίωξης-Βομβαρδισμού.

Πληροφορίες για την εκδήλωση στο τηλέφωνο 26230 65001.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου