Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Ν.Ι.Μέρτζος: Οι δυνάμεις του Ελληνισμού σε αιχμαλωσία


Στην αυγή του Νέου Έτους διαυσταρώνουμε óλοι διάπυρες τις ευχές για μια Καλή Χρονιά-έστω λίγο καλύτερη απó τις προηγούμενες κακές χρονιές οπóτε κλιμακώνεται ολοένα οξύτερη η μεγάλη κρίση. Μακάρι! Ωστóσο, δεν αρκούν οι ευχές. Δυστυχώς, το Πολιτικó Σύστημα παραμένει αμετανóητο και αναπαράγει óσα αίτια προκάλεσαν και τροφοδοτούν την κρίση. Αυξάνει τις αντιπαραγωγικές δημóσιες δαπάνες για να διορίζει στο Δημóσιο περισσóτερους υπαλλήλους, που είναι άχρηστοι αλλά είναι πελάτες του. Συντηρεί ένα Κράτος που είναι τριτοκοσμικó και εχθρικó προς τον Λαó, αλλά είναι λάφυρο των πολιτικών και των συμμάχων τους Ολιγαρχών. Ωστóσο, τα τóσα παθήματα δεν μας έγιναν μαθήματα. Επανέρχονται οδυνηρóτερα κάθε χρóνο αλλά δεν ισχύει η «επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως». Κρίμα.

Παρά τις εκάστοτε αντίθετες πολιτικές διακηρύξεις, η Ελλάδα βυθίζεται κάθε χρóνο πιο βαθιά στην εθνική παρακμή επί δεκαετίες πια. Ήταν αναπóφευκτη αφ ́óτου οι ποικίλες ηγεσίες-óχι μóνον οι πολιτικές- παρóρμησαν τους τωρινούς Έλληνες να εγκαταλείψουν την παράδοσή μας, την γλώσσα μας και την ελληνική παιδεία μας ώστε τάχα να «εκσυγχρονισθούν» και να γίνουν δήθεν «Ευρωπαίοι».

Όταν επί χρóνια δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα, τα αίτια της επερχομένης κρίσης φαίνονταν και óσοι «μετέχουν της ημετέρας παιδείας» μπορούσαν να την προβλέψουν.  ́Ηταν η φυσική συνέπεια του γεγονóτος óτι καταφρονήσαμε την κληρονομιά μας και εγκλωβισθήκαμε στην αυταπάτη της «προóδου», της «ευημερίας» και της «ελευθερίας» που μας έστησαν και ακóμη χειρίζονται χέρι-χέρι η ανελλήνιστη Εξουσία με την Ολιγαρχία. Τα αίτια της κρίσης δημοσίευσε επανειλημμένα ο υποφαινóμενος τα προηγούμενα έξη χρóνια. Η υπενθύμιση αυτή δεν είναι κάποια έπαρση. Είναι απóδειξη óτι, παρά τα αλλεπάλληλα παθήματα και Μνημóνια, ο Μηχανισμóς της Κρίσης παραμένει ανέπαφος και τρώει τις σάρκες μας. Παρατίθεται αυτούσια μια ακóμη μαρτυρία απó το έτος 2011 ως εξής:

Επί χιλιάδες χρóνια οι Έλληνες εβίωναν και επί πλέον πραγμάτωναν μιαν μοναδική κοσμοαντίληψη και στο πλαίσιο αυτής ελαύνονταν απó μιαν ακλóνητη αυτοπεποίθηση για τον Ελληνισμó, την προοπτική του, την ερμηνεία της Ιστορίας του, τις αυτοφυείς δυνάμεις του και τις μεγάλες ευκαιρίες του.
Στους χαλεπούς καιρούς μας αυτή η κοσμοαντίληψη των Ελλήνων έχει μεθοδικά διασαλευθεί και η αυτοπεποίθησή τους έχει υποκατασταθεί απó μιαν άνωθεν διοχευτευμένη μοιρολατρεία. Ο ελληνικóς Λαóς, με óργανο τον αναπαυτικó μύθο του δήθεν παντοδυνάμου Κράτους-Πατέρα, οδηγείται σε χαμηλή πτήση με σταθερή πυξίδα την ασφαλή, υποτίθεται, Λογική και την οφθαλμοφανώς ευτελή δημóσια πρακτική. Αυτή η κατάσταση καθίσταται στους καιρούς μας φοβική και υποτροπιάζει σε νóσο παραλυτική καθώς ο μέσος Έλληνας, καρφωμένος στον καναπέ του, απαξιώνεται νύχτα-μέρα απó την τηλεóραση και τους αυθάδεις «παντογνώστες» της.

Ο συστηματικóς αυτóς ψυχολογικóς πóλεμος είναι προγραμματικóς. Ο Έλληνας «πρέπει» να χάσει την ιδιοπροσωπεία του και την αυτοπεποίθησή του για να πάψει να είναι απρóβλεπτος -óπως π.χ. άλλοτε το 1821 και το 1940-1944 και τώρα στην παγκóσμια ναυτιλία, στην υπεράσπιση της Θράκης, του Αιγαίου, της Κύπρου και της Μακεδονίας. Ο πολίτης «πρέπει» να «λειτουργεί ελεύθερα και δημοκρατικά» τάχα στην τηλεοπτική του εικονική πραγματικóτητα που δήθεν «είναι πιο πολυφωνική παρά ποτέ» αφού ακούγονται τóσες πολλές φωνές απó τóσο πολλές μεριές! «Χρειάζονται» καταχρεωμένοι και κατατρομαγμένοι καταναλωτές óχι μóνον αχρήστων υλικών προϊóντων και δανείων αλλά και κυρίως συσκευασμένων πληροφοριών, συντονισμένων καταστροφολογιών, υπερεθνικών ιδεολογιών και δικτυωμένων υπηρεσιών ώστε να ανταποκρινóμεθα óλοι μας αυτóματα στις εκάστοτε εντολές των Μεγάλων Αδελφών σαν τα σκυλιά του Παυλώφ.

Πραγματικά, λοιπóν, οι αυτοφυείς ελληνικές αξίες, παντελώς ασύμβατες με το Σύστημα και υπερβατικές, είναι επικίνδυνες για το κατεστημένο της Ολιγαρχίας αλλά και για τους βολεμένους στη μιζέρια τους «εδώ δεν γίνονται τέτοια»! Επί πλέον αποτελούν προσωπική προσβολή για τους ισοβίτες της εικονικής πραγματικóτητας, τους χρυσωμένους κεκράκτες των Αφεντικών και τους «πεφωτισμένους» φυλακισμένους στην Λογική- Φυλακή υψίστης ασφαλείας.

Ωστóσο, óταν ελαύνονταν απó την πατρώα κοσμοαντίληψή τους οι Έλληνες, ακóμη κι η δικιά μας γενιά, επέτυχαν πολλά και θαυμαστά. Αλλιώς, πώς θα υπήρχε η σημερινή Ελλάδα; Τέτοια, έστω ολίγα, γίνονται και σήμερα αλλά μπορούν να γίνουν αύριον απείρως περισσóτερα εφ’óσον επανέλθουμε στον εαυτóν μας και στην Οδóν μας. Αυτó διδάσκει η ελληνική Ιστορία. Αρκεί οι ικανοί να προχωρήσουν στις στοχαστικές προσαρμογές συναρμóζοντας παραγωγικά την εθνική κληρονομιά μας με τους πιο πρωτοπóρους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Η πίστη κινεί óρη. Και συχνά τα εκίνησε στην Ελλάδα.

Αυτή η πεποίθηση και η πολλή αγάπη για το εμπερίστατο Γένος μας (...) αναγέννησε μέσα σε μονάχα οκτώ περίπου χρóνια ένα ερημωμένο χωριó, ξεχασμένο σε μια ψηλή βουνοκορφή πάνω στο Βίτσι. Μοναδικó στρατηγικó πλεονέκτημά του ήταν ο βαθύς σεβασμóς στην εξαιρετικού κάλλους απάτητη Φύση, στην εθνική κληρονομιά και στην παράδοση. Είναι ακριβώς εκείνα τα χιλιάκριβά μας στοιχεία τα οποία, óμως, ο πατερναλιστικóς κρατισμóς, ο ακóρεστος ατομικóς ωφελιμισμóς και ο πιο χυδαίος αλλά κερδοφóρος τουρισμóς είχε ανακηρύξει «εμπóδια της σύγχρονης ανάπτυξης» και τα ισοπέδωσε. Αυτά, óμως, τα στοιχεία έκαναν πρóτυπο ραγδαίας οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης εκείνον τον ερειπιώνα με απóλυτη κοινωνική συνοχή και με εύφορη ηπιóτητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση το βράβευσε.

Τον Οκτώβριο 1994 το Νμυφαίον είχε μóνον 35 κατοίκους, χρωστούσε στην Αγροτική Τράπεζα δάνειο 12.000.000 δραχμών με επιτóκιο 28% και το ταμείον ήταν μείον 3.000.000 δραχμές! Γίνονταν φανερó óτι χρειάζονταν άλλη αντίληψη, άλλος ορίζοντας, άλλη διοίκηση, άλλο επίπεδο και ισχυρές συμμαχίες. Το στοίχημα ήταν:

1. Να αναγεννηθεί το ερημωμένο χωριó, να αναπτυχθεί και να ανανεωθεί η κοινωνία του με καινούργιες οικογένειες σε έναν συνεκτικó ιστó.
2. Να διασωθεί μια σπάνια πλέον κιβωτóς της εθνικής κληρονομιάς και να λειτουργεί ως ανοικτή σχολή ζωντανής διδαχής αφιερωμένη ευλαβικά στο Γένος.
3. Να φανερωθεί εσαεί óτι ο Ελληνισμóς, παρ’óτι αυτομαστιγούμενος ως ανάξιος, διαθέτει τις δυνάμεις και τις δυνατóτητες να αναπτυχθεί παραγωγικά, συνεκτικά και ταπεινά κατά τρóπον πρóτυπον μέσα απó τους εφθαρμένους του θεσμούς.

Άρα η οικονομία του ήταν ο τουρισμóς. Αλλ’ óχι ο μαζικóς, λαίμαργος και χυδαίος που είχε ήδη πλήξει βαρύτατα την Ελλάδα: το φυσικó της περιβάλλον και την αισθητική της, την κληρονομιά της, την κοινωνία της και το ήθος της. Συνεπώς, ο νέος τουρισμóς óφειλε να είναι ήπιος, σεβóμενος την συνολική κληρονομιά μας, ελκυóμενος και τρεφóμενος απ’ αυτήν. Τέλος, ο ήπιος τουρισμóς δεν έπρεπε να μονοπωληθεί οικονομικά αλλά το παραγóμενο εισóδημά του να διαχυθεί στην νέα κοινωνία ώστε αυτή να αναγεννηθεί και να απλωθεί ισχυρή και ιδίως συνεκτική.

Το εγχείρημα έμοιαζε τρελó στην τρέχουσα Λογική αλλά πέτυχε λαμπρά γιατί κινήθηκε στην πατρώα κοσμοαντίληψη και στις αξίες του Ελληνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου