Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Ο THeMIS και το GuardBot των Αμερικανών πεζοναυτών


Η εσθονική Milrem στο Singapore Airshow 2016 την περασμένη εβδομάδα προχώρησαν στα αποκαλυπτήρια του THeMIS (Tracked Hybrid Modular Infantry System), ενώς όχηματος που χαρακτηρίζεται ως το πρώτο στο είδος του αρθρωτό υβριδικό μη επανδρωμένο όχημα εδάφους (UGV), το οποίο λειτουργεί ως πλατφόρμα - όχημα πολλαπλών ρόλων για να βοηθά ή να αντικαθιστά στρατιώτες στο πεδίο της μάχης.



Στην ουσία το όχημα είναι ένα ζεύγος ερπυστριών που χωρίζονται από μια κεντρική πλατφόρμα. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Gizmag, το κάθε «pod» έχει αυτόνομα ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς και παροχή ενέργειας (το όχημα είναι πετρελαιοκίνητο ή ηλεκτροκίνητο). Οι διαστάσεις του οχήματος, όταν έχει συναρμολογηθεί, είναι 2,5 x 2 x 0,6 μέτρα και το βάρος 700 κιλά, με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου άλλων τόσων. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 50 χλμ και το TΗeMIS έχει αυτονομία 8 ωρών με πλήρη φόρτιση ή γεμάτο ντεπόζιτο.




Η εταιρεία υποστηρίζει ότι ο αρθρωτός χαρακτήρας μειώνει το κόστος και επιτρέπει τη χρήση του σε μεγάλο εύρος ρόλων, από μεταφορά εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών, ιατρική διακομιδή, εκκαθάριση ναρκοπεδίων, μεταφορά εφοδίων, πλατφόρμα όπλων, βάση για μη επανδρωμένα αεροσκάφη, πυρόσβεση κ.α. Η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει το 2017.

Μια αμφίβια επίθεση με σκοπό τη δημιουργία ενός προγεφυρώματος αποτελεί μια από τις πιο δύσκολες και επικίνδυνες ενέργειες στην πολεμική τέχνη – και για αυτό τα μέσα που θα μπορούσαν να συνδράμουν βρίσκονταν πάντα στην αιχμή της στρατιωτικής τεχνολογικής έρευνας.



Το GuardBot της GuardBot.Inc εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο, και ο χαρακτήρας του είναι αρκετά ιδιαίτερος, καθώς στην ουσία αποτελεί μία αμφίβια πολεμική ρομποτική…μπάλα.
Διαθέτει δύο πυλώνες εξοπλισμού και προορίζεται για χρήση στους τομείς των στρατιωτικών επιχειρήσεων, της εσωτερικής ασφάλειας και για εμπορικού χαρακτήρα εφαρμογές.
Η αρχική σύλληψη της ιδέας είχε γίνει το 2004, αν και ο χαρακτήρας του GuardBot τότε ήταν διαστημικός, καθώς προοριζόταν για αποστολές στον Άρη.

Το όχημα συνδυάζει ένα μεγάλο εύρος αισθητήρων (τόσο στρατιωτικής όσο και εμπορικά διαθέσιμης τεχνολογίας) και μπορεί να κινείται σε δρόμο, εκτός δρόμου, σε αμμώδες έδαφος, σε χιόνι, κεκλιμένες επιφάνειες και νερό.

Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, πρόκειται για το μοναδικό γνωστό μη επανδρωμένο σφαιρικό αμφίβιο σύστημα το οποίο μπορεί να κινηθεί κόντρα στο ρεύμα. Οι μπαταρίες του του δίνουν τη δυνατότητα συνεχούς λειτουργίας για διάστημα οκτώ ωρών με μία φόρτιση και η ταχύτητά του είναι περίπου 10 χλμ/ ώρα στο έδαφος και περίπου 5 στο νερό.


Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Defense One, το ρομπότ βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών για το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ, ενώ το «κλειδί» της κίνησής του είναι η συνεχής μεταβολή του κέντρου βάρους μέσω εκκρεμούς. Σύμφωνα με την εταιρεία, είναι δυνατή η κατασκευή του και σε διαφορετικά μεγέθη, με διάμετρο από 10 εκατοστά μέχρι τρία μέτρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: