Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ''ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ''


απο αριστερά οι κύριοι: Βασίλης Χρίστου, Νίκος Χιδίρογλου, Νίκος Οικονόμου και Γιώργος Κατσιάνης. 

Σε μια μικρή, χρονικά αλλά έντονη σε νοήματα και μηνύματα εκδήλωση, ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, Νίκος Χιδίρογλου, παρουσίασε το νέο του βιβλίο, ''ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ'', στο σαλόνι του βιβλιοπωλείου ''Αριστοτέλειο''. Στην εκδήλωση, συντονιστής ήταν ο δημοσιογράφος Νίκος Οικονόμου και  κεντρικοί ομιλητές, ο επίσης δημοσιογράφος, Γιώργος Κατσιάνης, ο Εκδότης του βιβλίου και ιδιοκτήτης του βιβλιοπωλείου, Βασίλης Χρίστου και φυσικά, ο ίδιος ο συγγραφέας.

Αφού σύστησε στον κόσμο, που γέμισε τον χώρο της εκδήλωσης, ο κ. Οικονόμου, τους κεντρικούς ομιλητές της παρουσίασης, δήλωσε, πως ''τον Νίκο τον γνώρισα πριν 5,5 χρόνια, όταν και τότε παρουσίασα το πρώτο του βιβλίο, ''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ''.



στην φωτογραφία τού βιβλίου του, είχε ένα ύφος πιο σοφιστικέ, με ένα ζευγάρι γυαλιά και το χέρι κάτω απο το πηγούνι. Στο νέο του βιβλίο μου φαίνεται λιγότερο αισιόδοξος, με την γραβάτα που φορά, και στην φωτογραφία του βιβλίου και τώρα, αλλά και λόγω της εικόνας του εξωφύλλου.



Παρόλα αυτά, θεωρώ το ''ΠΟΛΕΜΏΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ''. ένα αισιόδοξο μυθιστόρημα απο έναν πολεμιστή και μάχιμο δημοσιογράφο. Είναι αισιόδοξο γιατί δίνει μηνύματα που τα χρειαζόμαστε σήμερα''. Για να στηρίξει αυτή του την άποψη, ο κ. Οικονόμου, διάβασε μερικά, κομβικά σημεία του βιβλίου, με το οποίο κατέδειξε το σκηνικό που διαδραματίζεται η ιστορία αλλά και το ύφος των πρωταγωνιστών του.

 
Στην συνέχεια, το λόγο πήρε ο κ. Κατσιάνης, ο οποίος κάνοντας μία καλοπροαίρετη παρατήρηση ως προς τον συγγραφέα και το έργο του, ανέφερε πως ''μου έκανε εντύπωση που ενώ στην ελληνική βιβλιογραφία, το ρόλο του ''κακού'' έχει πάντα η δεξιά, σε αυτό το έργο, τον ρόλο αυτό, το έχει μία εθνομηδενιδτική κυβέρνηση της αριστεράς... Το έργο του Νίκου Χιδίρογλου, διέπεται απο πολλά στοιχεία πολιτικού ρεαλισμού, που φαίνονται, απο τις αντιδράσεις τον πολιτικών προσώπων που υπάρχουν στο έργο. Ο συγγραφέας δηλαδή, ισσοροπεί μεταξύ της δικιάς του, συγγραφικής, πραγματικότητας, όπως αποτυπώνεται στο έργο του, και με την σημερινή ελληνική, πολιτική, πραγματικότητα, αλλά και στον τρόπο παρουσίασης του κόσμου των μέσων ενημέρωσης... Το έργο του Νίκου Χιδίρογλου είναι ένα, ρεαλιστικό μυθιστόρημα''.



Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε ο εκδότης του έργου κ. Βασίλης Χρήστου. Στην τοποθέτησή του ο κ. Χρήστου ανέλυσε το σκεπτικό, πίσω απο τις εκδόσεις, τόσο του ''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ'' όσο και του  ''ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ''. ''Υπάρχει δεξιά κουλτούρα και δεξιοί καλλιτέχνες ή όλοι αυτοί θάφτηκαν κάτω απο την δημοκρατική τέφρα που κάλυψε την χώρα μετά την μεταπολιτευτική έκρηξη!  Όσο υπάρχει στην χώρα ένα αριστερό παρακράτος που σκοτώνει και δέρνει αποδεδειγμένα, άλλο τόσο υπάρχει ένα πνευματικό παρακράτος και όλες οι κυβερνήσεις είναι όμηροι αυτού... Παρόλο την ύπαρξη των αυτοαποκαλούμενων χωροφυλάκων της κουλτούρας, που λοιδωρούν, αποκλείουν, συκοφαντούν, κατακρίνουν,λογοκρίνουν υπάρχει δεξιά κουλτούρα...
Στις εκδόσεις ''ΕΡΩΔΙΟΣ'', αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τον δρόμο του Διονυσίου Σολωμού: εθνικό είναι ότι είναι αληθές. Έτσι εκδόσαμε το 1994, το έργο του Ίωνα Τυρταίου ''ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΥΛΟ''.



Με βάση αυτή την λογική, συναντηθήκαμε με τον Νίκο Χιδίρογλου πριν 7,8 χρόνια για να συζητήσουμε για την έκδοση του ''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ''. Τα βρήκαμε στα διαδικαστικά ενώ σε κάποια άλλα διαφωνήσαμε, και το εκδόσαμε, μια πετυχημένη έκδοση, κοντεύει να εξαντληθεί η δεύτερη έκδοσή του... ο Νίκος είναι αθεράπευτα πατριώτης, φανατικός ιδεολόγος, με έπνευση και όραμα για την Ελλάδα και δυστηχώς για τον ίδιο, είναι απο αυτούς, που είναι διατεθιμένοι να χάσουν κάποια πράγματα σε προσωπικό επίπεδο παρά να υποχωρήσουν, απο τις βασικές αρχές τους...
Τα έργα του Νίκου έχουν ένα ελκυστικό μπέρδεμα, ανάμεσα στην πολιτική και την λογοτεχνία. Μερικές φορές, αλληλοκαλύπτονται και άλλες φορές διαχωρίζονται πλήρως, αυτό απελευθερώνει τον συγγραφέα να γράψει πράγματα που αλλιώς δεν θα μπορούσε...
Ο Νίκος Χιδίρογλου, φωτογραφίζει το μέλλων ή ένα απο τα πιθανά σενάρια... Σας το συνιστώ''.

 


Τέλος, τον λόγο πήρε ο συγγραφέας Νίκος Χιδίρογλου. Αφού ευχαρίστησε τους προηγούμενους ομιλιτές, για την παρουσία τους και τα λόγια τους, με ένα ποίημα του Κωστή Παλαμά απάντησε στην ερώτηση αν υπάρχει δεξιά κουλτούρα:

 ''Και θα ακούσεις την φωνή του λυτρωτή, θα γδυθείς της αμαρτίας το ντύμα και ξανά, κυβερνημένη και αλαφρύ, θα σαλέψεις, σαν την χλόη, σαν το πουλί, σαν τον κόρφο το γυναικείο, σαν το κύμα. και μη έχοντας πιο κάτου, άλλο σκαλί να κατρακυλήσεις πιο βαθειά του κακού την σκάλα, για τα ανέβασμα ξανά που σε καλεί θα αινσθανθείς να σου φυτρώνουν, ω χαρά! τα φτερά, τα φτερά τα πρωτινά σου, τα μεγάλα''.
                                                                                                                        ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Λίγο πιο πριν ανέφερε για την περιπέτειά του που είχε με την έκδοση του ''ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ'', που του κόστισε επαγγελματικά καθώς δέχτηκε ο ίδιος προσωπικά, πολλαπλές επιθέσεις πράγμα που όμως τώρα τον βοήθησε να ''κερδίσω την εκτίμησή σας και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Επιστέγασμα αυτού που κέρδισα είναι ότι σήμερα μαζί μου κάθονται δύο κορυφαίοι συνάδελφοι της Θεσσαλονίκης και τους ευχαριστώ.
Όπως ευχαριστώ και τον εκδότη μου που με στήριξε γιατί όταν είσαι δημοσιογράφος, εύκολα επιτίθεσαι αλλά είναι δύσκολα τα πράματα όταν δέχεσαι τρισέλιδη επίθεση σε κυριακάτική εφημερίδα, όπως εγώ, τότε είναι δύσκολα τα πράγματα και έχω πληρώσει βαρύ τίμημα, για να είναι αυτά τα βιβλία στα ράφια. Μόνη μου στήριξη είστε εσείς. Αλλωστε αν δεν έχεις να δείξεις και καμια ουλή στα εγγόνια σου δεν έχεις κάνει κάνει και τίποτα''.

Στην συνέχεια, ο κ. Χιδίρογλου, προχώρησε σε μία κοινωνικό-πολιτική ανάλυση της σημερινής ελληνικής κατάστασης, υπογραμμίζοντας πως αυτά που έγραψε ήταν ''ένα παραμύθι και δεν φταίω αν το πρώτο επιβεβαιώθηκε''.

 
Θέτοντας υπόψιν του κοινού, την αύξηση των ενεχυροδανειστηρίων, ο κ. Χιδίρογλου τόνισε την ηθική, πέραν της οικονομικής, κρίσης που περνά η Ελλάδα:''Είναι δείγμα κοινωνικής σήψης, να επιτρέπουμε σε δακρυσμένους συμπολίτες μας, να πηγαίνουν μπροστά σε μια ζυγαριά και να καταθέτουν όνειρα, αναμνήσεις, προσδοκείες, μνήμες αγαπημένων προσώπων. Εκεί φτάσαμε!...
Δεν είμασταν έτσι. Είμασταν, μια κοινωνία αλληλεγγύης, με φιλότιμο, που δεν παρέμεινε ποτέ αδρανής, μια κοινωνία του Μαίου του 1956 που την ημέρα της εκτέλεσεις των αγωνιστών της ΕΟΚΑ, σκάψαμε την Αθήνα. Αυτή την Ελλάδα, ακόμα την αναζητούμε...''

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας του ''εύκολου βίου,του παρτακισμού, της αναξιοκρατίας, της ελλάσονος προσπάθειας, του βολέματος, που καθιερώθηκαν στην Ελλάδα απο το 1981 και κυριαρχούν μέχρι σήμερα... Απο αυτά χάσαμε την εθνική ψυχή μας, το βίωμα, που είναι μια μαυρισμένη εικόνα σε ένα ξωκλλήσι, το φως, το απέραντο γαλάζιο, οι κουμπουριές, τα γλέντια, η γεματιο πάθος και φωτιά ματιά της Ελληνίδας όταν κοιτά των άνδρα της, ο σταυρός και κάποιοι σήμερα και αυτό προειδοποιώ στο βιβλίο, είναι έτοιμοι να τα ξεπουλήσουν΄, για το μισθουλάκο στο δημόσιο και ένα πλαστικό τραπεζομάντηλο σε ένα τριάρι, σε μία αθηναική συνοικία, για μια ζωή βολεμένη, αδρανή, ανήπωτης δειλίας, χωρίς καμιά υπέρβαση, χωρίς καμιά πνευματικότητα, χωρίς τίποτα...''

''Το έργο μου είναι η περιγραφή μια μικρής ομάδας να αλλάξει το ρου της Ιστορίας, μπορεί να ακουστεί σαν αντικαθεστωτική πράξη αλλά γίνεται, όπως αντικαθεστωτική πράξη στις μέρες μας είναι να πει κάποιος ότι είναι ορθόδοξος χριστιανός, ότι είναι Έλληνας και πως πιστεύει στον θεσμό της οικογένειας σε μια Ελλάδα που απο το 1974 και μετά διοικείται απο μια ελίτι διαποτισμένη απο έναν απύθμενο εθνομηδενισμό και δεν εξαιρώ κανέναν...''

Κλείνοντας, ο κ. Χιδίρογλου τόνισε, πως όσοι είναι μέλη του εθνικού χώρου, είναι σαν μάχονται σε ''μάχη χαρακωμάτων, σε μάχη οπισθοφυλακής, δεν έχουν το περιθώριο να χαλαρώσουν''

Η εκδήλωση έκλεισε με τον συγγραφέα να υπογράφει αντίτυπα του έργου του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: