Σύμφωνα με ανάρτηση του NC State News, ερευνητές του North Carolia State University ανέπτυξαν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος σταθερών πτερύγων το οποίο είναι ικανό να κινείται τόσο στον αέρα όσο και κάτω από την επιφάνεια του νερού- το πρώτο στο είδος του.
Το EagleRay XAV μπορεί να μεταβαίνει από τον αέρα στο νερό και πάλι πίσω και αναπτύχθηκε με χρηματοδότηση από την Teledyne Scientific. «Η διατήρηση της εναέριας παρατήρησης μπορεί να απαιτεί πολλή ενέργεια» λέει ο Γουόρεν Γουάισλερ, διδακτορικός στο NC State που δούλεψε πάνω στο πρόγραμμα Eagle Ray. «Το EagleRay μπορεί να διατηρεί ενέργεια, περνώντας μέρος του χρόνου του στο νερό. Για παράδειγμα, το EagleRay θα μπορούσε να παρακολουθεί ένα ταχέως κινούμενο κοπάδι δελφινιών από τον αέρα, μετά να περνά λίγο χρόνο στο νερό εάν τα δελφίνια σταματήσουν για να βρουν τροφή. Το EagleRay μετά μπορεί να πετάξει ξανά, όταν αυτά αρχίσουν να κινούνται και πάλι».
Επίσης, σύμφωνα με τον Γουΐλιαμ Στιούαρτ, άλλον έναν διδακτορικό που εργάστηκε στο project, το σκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει γρήγορα υποβρύχιους αισθητήρες από τη μια τοποθεσία στον άλλη. «Θα μπορούσε ακόμα και να πραγματοποιεί υποθαλάσσιες παρατηρήσεις που τα περισσότερα ιπτάμενα οχήματα δεν μπορούν. Για παράδειγμα, το σόναρ λειτουργεί μόνο υποθαλασσίως. Αν αναζητείς κάποιον στόχο σόναρ, το EagleRay θα μπορούσε να πετάξει σε ένα σημείο, να καταδυθεί για να προβεί σε μετρήσεις και να πετάξει ξανά για να προβεί σε παρατηρήσεις αλλού. Συμβατικά, ένα αεροσκάφος πρέπει να ρίχνει σημαδούρες με σόναρ (sonobuoys) για να συλλέγει δεδομένα σόναρ».
Το υπάρχον μοντέλο του Eagle Ray έχει άνοιγμα φτερών περίπου ενάμισι μέτρου και μήκος 1,4m. Το βάρος του είναι 5,7 κιλά και έχει έναν έλικα διπλής χρήσης, που κινείται χάρη σε ηλεκτροκινητήτρα και το προωθεί τόσο στον αέρα όσο και στο νερό.
Σημειώνεται ωστόσο, πως ερευνητές ρομποτικής του Johns Hopkins Applied Physics Laboratory εργάζονταν επίσης πάνω σε ένα UAAV – Unmanned Aerial-Aquatic Vehicle- με την ονομασία Flying Fish, το οποίο είχε εξελιχθεί από concept όχημα σε λειτουργικό πρωτότυπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου