Μια αιγυπτιακή ανασκαφική αποστολή ανακάλυψε πρόσφατα τα υπολείμματα τοίχων και πολλά τεχνουργήματα που μπορούν να χρονολογηθούν σε διαφορετικές περιόδους της αρχαίας αιγυπτιακής εποχής, καθώς και τέσσερις καμίνους από την Ύστερη Περίοδο (664-332 π.Χ.) κατά τις εκσκαφές που έγιναν στον αρχαιολογικό χώρο του Tel Al-Pharaeen, στο Καφρ Αλ-Σέιχ.
Ο Ayman Ashmawy, επικεφαλής του τομέα αρχαίων αιγυπτιακών αρχαιοτήτων στο Υπουργείο Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, δήλωσε στον Ahram Online ότι μελέτες σχετικά με τα ερείπια των τειχών υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε ενδεχομένως να αντιπροσωπεύσει τον κύριο χώρο του ναού Buto και ότι οι κλίβανοι μπορεί να έχουν χρησιμοποιηθεί για προετοιμασία των προσφορών που αποδίσονταν σε θεότητες μέσα στο ναό.
Η αιγυπτιακή αποστολή αποκάλυψε επίσης τα θεμέλια δύο υποστυλωμάτων ασβεστόλιθου που μπορεί να ήταν κάποτε μέρος της αίθουσας των κιόνων του ναού, επιπλέον βρέθηκε ένα ασβεστολιθικό άγαλμα του Φαραώ Ψαμμήτιχο Α που κάθεται στο θρόνο και κρατούσe το βασιλικό μαντήλι στο δεξί χέρι με το πάνω μέρος του αγάλματος να είναι κατεστραμμένο.
Ο Ψαμμήτιχος Α' της Αιγύπτου ήταν ο ιδρυτής και πρώτος Φαραώ της Αιγύπτου από την 26η δυναστεία, ήταν ο Φαραώ που ενοποίησε ξανά την Αίγυπτο σε ενιαίο ισχυρό βασίλειο μετά τον κατακερματισμό της χώρας λόγω της κατάκτησης των Ασσυρίων.
Καταγόταν από την πόλη της Σαίδας, ήταν γιος του Νεχώ Α' του τελευταίου από τους 20 βασιλείς οι οποίοι ήταν διορισμένοι από τους Ασσύριους την εποχή του Εσαραδδών και του γιου του Σαρδανάπαλου βασιλείς της πόλης ονομάζονταν και βασιλείς των 12. Η ενοποίηση ολόκληρης της Αιγύπτου ξανά από την δυναστεία της Σαίδος περιγράφεται αναλυτικά από τον Έλληνα ιστορικό Ηρόδοτο (Βιβλίο Β' : 151-157). Την εποχή του Νεχώ Α' οι Αιγύπτιοι άρχισαν να αντιδρούν έντονα απέναντι στον ζυγό των Ασσυρίων, άρχισαν να συμπαθούν περισσότερο του Χουσίτες στα νότια που είχαν γίνει εκείνη την εποχή πολύ ισχυροί με βασιλιά τον Τανταμανί. Οι Χουσίτες επιτέθηκαν στα βόρεια προκειμένου να αποσπάσουν την Αίγυπτο από τους Ασσυρίους στην μάχη που ακολούθησε το 664 π.Χ. σκοτώθηκε ο Νεχώ Α' και τον διαδέχθηκε στην πόλη της Σαίδος ο γιος του Ψαμμήτιχος. Στα επόμενα 10 χρόνια ο ικανότατος Ψαμμήτιχος κατάφερε να ενώσει ξανά ολόκληρη την Αίγυπτο σε ένα ενιαίο βασίλειο ανεξάρτητο από τους Ασσύριους υπό την ηγεσία του.
ενοποίηση ολόκληρης της Αιγύπτου σε ένα βασίλειο έγινε τον 9ο χρόνο της βασιλείας του Ψαμμήτιχου Α' στην Σαίδα το 656 π.Χ. όταν κατέλαβε την Θήβα καταλύοντας την 25η δυναστεία που είχε τοποθετηθεί από τον βασιλιά των Χουσιτών της Νουβίας Τανταμανί. Προσέλαβε την κόρη του βασιλιά Σεπενούπετ Β' την Νικοτρίς Α' σύμβουλο του, παρέμεινε βασιλική σύμβουλος 70 ολόκληρα χρόνια ως τον θάνατο της το 586 π.Χ.. Στην συνέχεια αντιμετώπισε ο Ψαμμήτιχος επιτυχώς όλα τα επαναστατικά κινήματα και όλες τις επιδρομές απο την Νουβία ισχυροποιώντας την βασιλεία του, στην μακρόχρονη βασιλεία του που κράτησε 54 χρόνια έφερε μεγάλη ανάπτυξη και ευημερία. Πέθανε το 610 π.Χ. και τον διαδέχθηκε ο γιος του Νεχώ Β'.
Ο Έλληνας ιστορικός Ηρόδοτος στον δεύτερο τόμο των ιστοριών του (2,2) αναφέρει το πείραμα που έκανε ο Φαραώ Ψαμμήτιχος Α' με δυο βρέφη προκειμένου να ανακαλύψει την καταγωγή της ανθρώπινης γλώσσας. Μεγάλωσε δυο βρέφη από την ώρα που γεννήθηκαν σε ένα κλειστό δωμάτιο με διαταγή να μην ακούσουν ποτέ λέξη από άνθρωπο ώστε να ακούσει ο ίδιος την πρώτη γλώσσα που θα πουν από μόνα τους. Η λέξη τελικά που είπαν όταν έφτασαν σε ηλικία 2 ετών ήταν "βεκός" Φρυγική γλώσσα σχετική με το ψωμί με αυτόν τον τρόπο ο Ψαμμήτιχος έβγαλε το συμπέρασμα ότι η καταγωγή της ανθρώπινης γλώσσας ήταν Φρυγική και όχι Αιγυπτιακή όπως πιστεύανε μέχρι τότε.
Έχει βρεθεί επίσης μέρος ενός ακόμα άγαλμα, αλλά η προκαταρκτική εξέταση υποδηλώνει ότι και αυτό θα μπορούσε να απεικονίζει τον Φαραώ Ψαμμήτιχο Α'.
Το άγαλμα είναι επιδέξια σκαλισμένο σε μαύρο γρανίτη. Λείπει η κεφαλή, ο λαιμός και ένα τμήμα κάτω από το γόνατο, καθώς και η βάση και τα τμήματα των βραχιόνων. Απεικονίζει τον βασιλιά φορώντας το Shendit (βασιλικό κάλυμα).
ο Hossam Ghoneim, επικεφαλής της ανασκαφικής αποστολής, δήλωσε ότι η αποστολή αποκάλυψε το πάνω μέρος ενός αγάλματος του θεού Horus, χαραγμένο σε χαλαζίτη, υπολείμματα μιας βασιλικής επιγραφής που φέρει το όνομα του ναού, τμήματα ενός κολιέ Μενίτ (το σύμβολο της θεάς Χαθώρ), καθώς και κεραμικά υπολλείματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου