Στο πλαίσιο του Paris Air Show (19 -25 Ιουνίου) η Kratos Defense& Security Solutions ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει μία νέα κατηγορία μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τα οποία «αντιπροσωπεύουν το μέλλον του αεροπορικού πολέμου», όπως τόνισε εμφατικά σε ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν τα XQ-222 Valkyrie και UTAP-22 Mako, που θα παρέχουν επιδόσεις επιπέδου μαχητικού αεροσκάφους και προορίζονται να λειτουργούν ως «wingmen» (ζευγάρια) σε επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη εντός ζωνών πολεμικών επιχειρήσεων.
Το Valkyrie και το Mako, σύμφωνα με την Kratos, αντιπροσωπεύουν την επόμενη γενιά μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV), καθώς είναι ευέλικτα, δύσκολα στον εντοπισμό, ικανά να πετούν σε σχεδόν υπερηχητικές ταχύτητες και μπορούν να φέρουν σειρά όπλων και συστημάτων παρακολούθησης.
Το μεγαλύτερο από τα δύο, το Valkytie, έχει μήκος περίπου 10 μέτρων και εμβέλεια άνω των 3.000 ναυτικών μιλίων. Επίσης, όπως τονίζει η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα οικονομικά, καθώς είναι επαναχρησιμοποιούμενα και χαμηλού κόστους για τα δεδομένα του χώρου (2 με 3 εκατ. δολάρια), κάτι που επιτρέπει τη χρήση τους σε μεγάλους αριθμούς προς υποστήριξη επανδρωμένων αεροσκαφών ή αυτόνομη λειτουργία σε συνθήκες μάχης.
«Αν βάλεις κάποια από τα αεροσκάφη μαζί με ένα F-35 ή ένα F-22, ή κάποια από τα μέσα παρακολούθησής μας, βασικά έχεις τη δυνατότητα να καλύψεις μεγαλύτερο χώρο με μικρότερο κόστος» είπε στη Dayton Daily News, σε σχετικό event στις 9 Μαΐου, ο Μπιλ Μπάρον, project manager του προγράμματος LCAAT (Low Cost Attritable Aircraft Technology) των Air Force Research Labs (AFRL), όπου παρουσιάστηκε το Valkyrie. «Σε πολλές περιπτώσεις, δεν έχουμε αρκετά αεροπλάνα, και κοιτώντας προς το μέλλον, φαίνεται πιο πιθανό οι αεροπορικοί μας στόλοι να συνεχίσουν να είναι περιορισμένοι- οπότε αυτό είναι ένας τρόπος να παρέχουμε έναν πολλαπλασιαστή ισχύος».
Το Valkyrie αναπτύσσεται από τον Ιούλιο του 2016, όταν η αμερικανική πολεμική αεροπορία υπέγραψε με την Kratos συμβόλαιο στο πλαίσιο του προγράμματος LCAAT. Η παρθενική του πτήση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2018. Ωστόσο, το Mako, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ήδη επιχειρησιακό και ετοιμάζεται για δοκιμαστικές πτήσεις, κατά τις οποίες θα φέρει αισθητήρες και θα συνεργάζεται με επανδρωμένα αεροσκάφη, μέσα στο καλοκαίρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου