Στις 11 Απριλίου 1945, το θωρηκτό του αμερικανικού ναυτικού USS Missouri, κατα την διάρκεια περιπολίας στο συμπλεγμα των νησιών Kikaijima δέχτηκε επίθεση Kamikaze απο ένα ιαπωνικό μαχητικό A6M5c Zero. Το ιαπωνικό αεροπλάνο έχοντας ύψος μόλις 6 μέτρα απο το νερό και κάτω απο το καταιγιστικό αντιαεροπορικό πυρ των Αμερικανών, επιτέθηκε στο αμερικανικό πλοίο.
Παρά το γεγονός ότι το ιαπωνικό αεροσκάφος χτυπήθηκε απο τα αμερικανικά αντιαεροπορικά, ο Iάπωνας πιλότος κατάφερε να φτάσει με το αεροπλάνο του μέχρι το θωρηκτό και να χτυπήσει στην δεξιά πλευρά του πλοίου, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Απο την πρόσκρουση όμως δεν προκλήθηκε καμία έκρηξη καθώς η βόμβα, με την οποία ήταν εφοδιασμένο το ιαπωνικό αεροπλάνο, δεν πυροδοτήθηκε. Η μόνη ζημιά που προκλήθηκε ήταν μια περιορισμένης ισχύος φωτιά στο σημείο της συντριβής, χωρίς απώλειες για τους Αμερικανούς. Μέρη των συντριμμιών του αεροσκάφους και το πάνω μισό του σώματος του πιλότου προσγειώθηκαν στο Missouri.
Το όλο συμβάν θα ήταν μια μικρή ασήμαντη λεπτομέρεια του πολέμπου του Ειρηνικού. Όμως, ο καπετάνιος του θωρυκτού, William M. Callaghan, διέταξε να βρεθούν όλα τα τμήματα της σωρού του Ιάπωνα πιλότου και να ταφούν με τις πρέπουσες στρατιωτικές/ναυτικές τιμές. Παρόλες τις αντιρρήσεις και τις διαμαρτυρίες του πληρώματος, καθώς οι επιθέσεις αυτού του τύπου απο τους Ιάπωνες είχαν γίνει μια πολύ επικίνδυνη μάστιγα για το Αμερικανικό ναυτικό. Αν και μόλις το 19% αυτών των επιθέσεων μπορεί να θεωρηθεί απολύτως πετυχημένη, παρόλα αυτά, είχαν καταφέρει απώλειες της τάξης των 7.000 ανδρών στο Αμερικανικό ναυτικό.
Όμως ο Αμερικανός πλοίαρχος ήταν ανενδοτος, επέμεινε στην αρχική του απόφαση. Ο Callaghan επέμεινε ότι ο νεαρός Ιάπωνας αεροπόρος είχε κάνει το καθήκον του με το καλύτερο δυνατό τρόπο με βάση τις ικανότητές του και την τιμή του και άξιζε μια στρατιωτική κηδεία. Τα τμήματα της σωρού καλύφθηκαν με μια αυτοσχέδια σημαία και αφού πραγματοποιήθηκε μια μικρή τελετή ρίφθηκαν στην θάλασσα.
Το συμβάν δεν ξεχάστηκε εύκολα. Ο γιος του Callaghan είχε πει: «Ο πατέρας μου πίστευε οτι η ταφή του Ιάπωνα πιλότου ήταν το σωστό πράγμα καθώς θα αποτελούσε καλό παράδειγμα για το πλήρωμα, ώστε να μην χάσει την ανθρωπιά του και να δείχνει σεβασμό στη ζωή των ανθρώπων, ακόμη και για τους ανθρώπους που αντιμάχόταν». Επίσης, σε μια συνάντηση των βετεράνων του Μισσούρι το 1998, πολλοί από τους παρόντες που είχαν υπηρετήσει κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου θεώρησαν ότι η πράξη του καπετάνιου τους ήταν σωστή. Ο Ρόμπερτ Κιχούνε, απόστρατος αντιναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικου, δήλωσε: «Κατά τη διάρκεια του πολέμου, το θάρρος μετράται τόσο από τις ενέργειες κάποιου όσο και απο το ήθος και την δύναμη που δείχνει κάποιος ως ηγέτης κατά τη διάρκεια της μάχης ... Νομίζω ότι τα ποιοτικά στοιχεία της ηγεσίας που έδειξε ο καπετάνιος Callaghan απεικονίζουν το ιδανικό που θέλουμε να ακολουθούν οι στρατιωτικοί μας ηγέτες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου