Ψήφισμα - μηνυτήρια αναφορά, εξέδωσε κατα του ΟΑΣΘ, ο δήμος Νεάπολης - Συκεών στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αφορμή πρόσφατη απόφαση του ΟΑΣΘ, να αποκαθηλώσει τις πέντε πληροφοριακές πινακίδες (τις λεγόμενες «έξυπνες στάσεις») από στάσεις στα όρια του δήμου, αρνούμενος να καταβάλλει, τα σύμφωνα με τη νομοθεσία, ανάλογα τέλη, όπως ισχυρίζεται ο Δήμος, τέλη που καθορίσθηκαν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (250 € ετησίως και για τις πέντε στάσεις).Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση της δημοτικής αρχής, η οποία με αναλυτική απάντησή της ''έθεσε τον ΟΑΣΘ ενώπιον των ευθυνών του όχι μόνο για την απόφασή του να απομακρύνει τους πληροφοριακούς στύλους από τις στάσεις, αλλά για τη συνολική εικόνα των κακών υπηρεσιών που προσφέρει στους Θεσσαλονικείς''.
Ο Ο.Α.ΣΘ. για το θέμα της απομάκρυνσης των 5 πληροφοριακών πινακίδων, είχε βγάλει επίσημη ανακοίνωση ήδη απο τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου αναφέρει πως ''αναγκάστηκε απο την επιβολή των τελών, να αφαιρέσει πέντε (5) ιστούς πληροφόρησης που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Νεαπόλεως – Συκεών. Αυτό είναι αποτέλεσμα της απόφασης του Δημάρχου να επιβάλλει τέλος, στους πέντε (5) ιστούς διαμέτρου 10 cm, με μοναδικό σκοπό την επαύξηση των εσόδων του Δήμου''.
Για το θέμα τοποθετήθηκε σε δήλωσή του και ο Δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος έκανε λόγο για έναν '' πολιτικό εκβιασμό, για ένα παιχνίδι που παίζουν οι μεγαλομέτοχοι του ΟΑΣΘ σε βάρος των συμφερόντων της κοινωνίας και του επιβατικού κοινού, και οφείλουμε να υπερασπιστούμε τους συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται αφάνταστα. Ο ΟΑΣΘ εξελίχθηκε σε έναν αισχροκερδοσκοπικό οργανισμό που ενδιαφέρεται μόνο για την αύξηση των κερδών των μεγαλομετόχων, αγνοώντας ακόμη και τους νόμους του κράτους που οφείλει να σέβεται και να εφαρμόζει. Δεν μπορεί ένας κατ’ εξοχήν ιδιωτικός φορέας, που χρηματοδοτείται από το κράτος κι έχει εξασφαλισμένες τις αποδόσεις των μετοχών, να εφαρμόζει τέτοια πολιτική και να έχει την απαίτηση να διατηρεί εσαεί την κοινωνία σε καθεστώς ομηρίας, αντί να φροντίσει για την πιστή εκπλήρωση των υποχρεώσεών του για καλή συγκοινωνία στην πόλη μας, με συχνά δρομολόγια, σύγχρονα κι ασφαλή λεωφορεία και διευρυμένο δίκτυο για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του επιβατικού κοινού''.
Υπέρ της πρότασης της δημοτικής αρχής, τάχτηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Έξω από τα Τείχη» Σωτήρης Σιωμάδης, όπως και σύμβουλοι της παράταξης «Δυναμική Ενότητα Πολιτών», διαχωρίζοντας πλήρως τη θέση τους από τον επικεφαλής, Δημήτρη Ζιγκερίδη.
Ο τελευταίος, χαρακτήρισε την υποχρεωτική από το νόμο επιβολή τέλους προς τον ΟΑΣΘ ως «παρανοϊκή απόφαση» και πριν την αποχώρησή του από την ψηφοφορία πρότεινε την καθιέρωση συμβολικού τέλους ενός ευρώ ανά στύλο, ενώ την πρόταση της δημοτικής αρχής καταψήφισε και η παράταξη της «ΛΑ.ΣΥ.» καταγγέλλοντάς τη για «λεονταρισμούς». ''Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ποιοι είναι με το λαό και την κοινωνία και ποιοι με τα συμφέροντα των μεγαλομετόχων...'', απάντησε ο Σ.Δανιηλίδης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους νόμους που πρέπει να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα και τονίζοντας ότι ''ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να έχει καμιά διακριτική μεταχείριση''.
Εν ολίγοις, στο ψήφισμα ο Δήμος απαιτεί απο τον ΟΑΣΘ:''Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σύμφωνα με παλαιότερες προτάσεις που έχει καταθέσει ο δήμος και συγκεκριμένα την επέκταση των αστικών γραμμών Νο26 της Καλλιθέας και Νο18 της Διαδημοτικής, αντίστοιχη με της γραμμής Νο28.
• Τη διακοπή λειτουργίας του τέρματος της γραμμής Νο26 της Καλλιθέας στην οδό Παπαναστασίου στη Δ.Ε. Συκεών και την εξέταση του ενδεχόμενου τα λεωφορεία να κινούνται κυκλικά, ώστε η στάθμευση εκεί να μην προκαλεί μόνιμο κυκλοφοριακό κομφούζιο.
• Την επέκταση της λεωφορειακής γραμμής Νο 25 της Νεάπολης μέχρι τα Πεύκα.
• Τη δρομολόγηση νέων, σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων που θα εγγυώνται την ασφάλεια και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους επιβάτες, αποσύροντας άμεσα τα επικίνδυνα, κακοσυντηρημένα, παλιά και βρόμικα οχήματα
• Την κατάργηση της αυθαίρετης αφαίρεσης δρομολογίων από τις γραμμές που εξυπηρετούν το δήμο, που έχει ως συνέπεια τη μείωση της συχνότητας διέλευσης των λεωφορείων, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είτε περιμένοντας πολλή ώρα στις στάσεις είτε αναγκαζόμενο να υποστεί συνθήκες ασφυξίας εντός των γεμάτων λεωφορείων''.
και εξουσιοδοτεί το δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών να:''1. Να αναδείξει το θέμα της κακής ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, θέτοντας το θέμα στα συλλογικά όργανα όλων των βαθμίδων της αυτοδιοίκησης
2. Να ζητήσει συνάντηση με το ΣΑΣΘ προκειμένου να θέσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, τη μη τήρηση των υποχρεώσεών του και να καταθέσει εκ νέου τι προτάσεις για την αναδιάρθρωση ή επέκταση των λεωφορειακών γραμμών
3. Να προσφύγει στη δικαιοσύνη καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά
4. Να αποστείλει την απόφαση στα συναρμόδια υπουργεία''.
Ο Ο.Α.ΣΘ. για το θέμα της απομάκρυνσης των 5 πληροφοριακών πινακίδων, είχε βγάλει επίσημη ανακοίνωση ήδη απο τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου αναφέρει πως ''αναγκάστηκε απο την επιβολή των τελών, να αφαιρέσει πέντε (5) ιστούς πληροφόρησης που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Νεαπόλεως – Συκεών. Αυτό είναι αποτέλεσμα της απόφασης του Δημάρχου να επιβάλλει τέλος, στους πέντε (5) ιστούς διαμέτρου 10 cm, με μοναδικό σκοπό την επαύξηση των εσόδων του Δήμου''.
Για το θέμα τοποθετήθηκε σε δήλωσή του και ο Δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος έκανε λόγο για έναν '' πολιτικό εκβιασμό, για ένα παιχνίδι που παίζουν οι μεγαλομέτοχοι του ΟΑΣΘ σε βάρος των συμφερόντων της κοινωνίας και του επιβατικού κοινού, και οφείλουμε να υπερασπιστούμε τους συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται αφάνταστα. Ο ΟΑΣΘ εξελίχθηκε σε έναν αισχροκερδοσκοπικό οργανισμό που ενδιαφέρεται μόνο για την αύξηση των κερδών των μεγαλομετόχων, αγνοώντας ακόμη και τους νόμους του κράτους που οφείλει να σέβεται και να εφαρμόζει. Δεν μπορεί ένας κατ’ εξοχήν ιδιωτικός φορέας, που χρηματοδοτείται από το κράτος κι έχει εξασφαλισμένες τις αποδόσεις των μετοχών, να εφαρμόζει τέτοια πολιτική και να έχει την απαίτηση να διατηρεί εσαεί την κοινωνία σε καθεστώς ομηρίας, αντί να φροντίσει για την πιστή εκπλήρωση των υποχρεώσεών του για καλή συγκοινωνία στην πόλη μας, με συχνά δρομολόγια, σύγχρονα κι ασφαλή λεωφορεία και διευρυμένο δίκτυο για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του επιβατικού κοινού''.
Υπέρ της πρότασης της δημοτικής αρχής, τάχτηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Έξω από τα Τείχη» Σωτήρης Σιωμάδης, όπως και σύμβουλοι της παράταξης «Δυναμική Ενότητα Πολιτών», διαχωρίζοντας πλήρως τη θέση τους από τον επικεφαλής, Δημήτρη Ζιγκερίδη.
Ο τελευταίος, χαρακτήρισε την υποχρεωτική από το νόμο επιβολή τέλους προς τον ΟΑΣΘ ως «παρανοϊκή απόφαση» και πριν την αποχώρησή του από την ψηφοφορία πρότεινε την καθιέρωση συμβολικού τέλους ενός ευρώ ανά στύλο, ενώ την πρόταση της δημοτικής αρχής καταψήφισε και η παράταξη της «ΛΑ.ΣΥ.» καταγγέλλοντάς τη για «λεονταρισμούς». ''Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ποιοι είναι με το λαό και την κοινωνία και ποιοι με τα συμφέροντα των μεγαλομετόχων...'', απάντησε ο Σ.Δανιηλίδης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους νόμους που πρέπει να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα και τονίζοντας ότι ''ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να έχει καμιά διακριτική μεταχείριση''.
Εν ολίγοις, στο ψήφισμα ο Δήμος απαιτεί απο τον ΟΑΣΘ:''Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σύμφωνα με παλαιότερες προτάσεις που έχει καταθέσει ο δήμος και συγκεκριμένα την επέκταση των αστικών γραμμών Νο26 της Καλλιθέας και Νο18 της Διαδημοτικής, αντίστοιχη με της γραμμής Νο28.
• Τη διακοπή λειτουργίας του τέρματος της γραμμής Νο26 της Καλλιθέας στην οδό Παπαναστασίου στη Δ.Ε. Συκεών και την εξέταση του ενδεχόμενου τα λεωφορεία να κινούνται κυκλικά, ώστε η στάθμευση εκεί να μην προκαλεί μόνιμο κυκλοφοριακό κομφούζιο.
• Την επέκταση της λεωφορειακής γραμμής Νο 25 της Νεάπολης μέχρι τα Πεύκα.
• Τη δρομολόγηση νέων, σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων που θα εγγυώνται την ασφάλεια και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους επιβάτες, αποσύροντας άμεσα τα επικίνδυνα, κακοσυντηρημένα, παλιά και βρόμικα οχήματα
• Την κατάργηση της αυθαίρετης αφαίρεσης δρομολογίων από τις γραμμές που εξυπηρετούν το δήμο, που έχει ως συνέπεια τη μείωση της συχνότητας διέλευσης των λεωφορείων, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είτε περιμένοντας πολλή ώρα στις στάσεις είτε αναγκαζόμενο να υποστεί συνθήκες ασφυξίας εντός των γεμάτων λεωφορείων''.
και εξουσιοδοτεί το δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών να:''1. Να αναδείξει το θέμα της κακής ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, θέτοντας το θέμα στα συλλογικά όργανα όλων των βαθμίδων της αυτοδιοίκησης
2. Να ζητήσει συνάντηση με το ΣΑΣΘ προκειμένου να θέσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, τη μη τήρηση των υποχρεώσεών του και να καταθέσει εκ νέου τι προτάσεις για την αναδιάρθρωση ή επέκταση των λεωφορειακών γραμμών
3. Να προσφύγει στη δικαιοσύνη καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά
4. Να αποστείλει την απόφαση στα συναρμόδια υπουργεία''.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου