Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Νέοι επιστήμονες και επιχειρηματίες στο Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας


Μια «έξυπνη» τσάντα… οπλισμένη στο εσωτερικό της με μικροτσίπ, που αποτρέψει τον επίδοξο τσαντάκια να την κάνει… δική του,

ένα εύκολα συναρμολογούμενο σκάφος που αναλαμβάνει τη μεταφορά μας από παραλία σε παραλία κινούμενο με αιολική ενέργεια με τους Aegean Nomads να μας προτρέπουν σε μια περιπέτεια εναλλακτικού θαλάσσιου περιηγητικού τουρισμού ,

μια διαδικτυακή πλατφόρμα (fund my community) μέσω της οποίας κάποιος πολίτης μπορεί να χρηματοδοτήσει κοινωφελή έργα και δράσεις

ένα αυτοϊοσορροπούμενο δίτροχο όχημα, που θα το καλείς στο σημείο όπου βρίσκεσαι και θα έρχεται μόνο του,

είναι μερικές από τις πρωτότυπες ιδέες που παρουσίασαν νέοι επιστήμονες σε ειδική εκδήλωση του Κέντρου Στήριξης της Απασχόλησης και της Επιχειρηματικότητας των Γυναικών «Εργάνη», αποδεικνύοντας ότι το νεανικό επιχειρείν μπορεί να έχει μέλλον και να σταθεί ανταγωνιστικά ακόμη και στη διεθνή αγορά.


Tο πώς μπορεί να γίνει αυτό, το αποκάλυψαν τέσσερις νυν επιτυχημένοι πλέον επιχειρηματίες που τόλμησαν να κινηθούν στους δρόμους της εξωστρέφειας, αξιοποιώντας τις εξαγωγικές δυνατότητες των προϊόντων και των ιδεών τους, λειτουργώντας οργανωμένα, με επαγγελματισμό, όραμα κι επιμονή στο στόχο τους. Έτσι, είδαμε:

την Κλεοπάτρα Τσορβαντζή της εταιρίας Messolongi Fields που παράγει, τυποποιεί και εξάγει ελαιόλαδο με τρεις πολύ ενδιαφέρουσες και εντυπωσιακές ετικέτες βασισμένες στην ιστορία του Μεσολογγίου και την Επανάσταση του 1821. Πρόκειται για τις ονομασίες «Lord Byron», «Garden of Heroes» και «Philhellene», προερχόμενες από τις παραδοσιακές ποικιλίες, που αποτελούν την απόλυτη έκφραση του ελληνικού -μεσογειακού τρόπου διατροφής και υπενθυμίζουν στους Ευρωπαίους καταναλωτές τους μεγάλους φιλέλληνες που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την απελευθέρωση της χώρας.

την Elizabeth Meier της Fortis Venustas, η οποία παρουσίασε μια πολύ καινοτόμα και άγνωστη δραστηριότητα, το licencing, δηλαδή τη χρήση ενός διεθνούς brand name για τη δημιουργία καλλυντικών προϊόντων. Αγοράζοντας κι αξιοποιώντας τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος «50 αποχρώσεις του γκρι», του πολύ επιτυχημένου διεθνούς best seller, δημιούργησε τέσσερα προϊόντα μπάνιου τα οποία εξάγονται ήδη σε πολλές χώρες.

Τη Μαρίνα Κουταρέλλη από το Communication Lab να παρουσιάζει μια εντελώς διαφορετική δραστηριότητα που έχει σχέση με τη διοργάνωση ενός αθλητικού γεγονότος, ενός mini μαραθωνίου, που την 4η χρονιά του έφερε 14.000 αθλητές σε ένα μικρό νησί, τις Σπέτσες, από τους οποίους οι 8.000 να προέρχονται από το εξωτερικό. Κι αυτό επιτυγχάνεται εκτός τουριστικής περιόδου, καταφέρνοντας να την παρατείνει για έναν ολόκληρο μήνα, τον Οκτώβριο.

την Ουρανία Φαλτσή από τη SIMTEC να διεισδύει σε έναν τυπικά ανδροκρατούμενο κλάδο, αυτόν της τεχνολογίας, και να επιτυγχάνει μεγάλους στόχους. Πρόκειται μια εταιρία τεχνικού λογισμικού με ισχυρή παρουσία στη Βαλκανική, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και γραφεία σε Ζάγκρεμπ, Λουμπλιάνα και Αθήνα, και η οποία εδώ και 14 χρόνια προσφέρει τεχνολογικές λύσεις υπολογιστικής προσομοίωσης σε τεχνικές εταιρίες με ευρύτατο πεδίο εφαρμογής.


Όλα τα παραπάνω διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια ενός πλούσιου διημέρου που διοργάνωσε το Κέντρο «Εργάνη», στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον κύκλο των εκδηλώσεων «Θεσσαλονίκη-Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014», στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης (2-3 Οκτωβρίου). Στο ερώτημα «To Biz or not to Biz?», που έθετε ο τίτλος της εκδήλωσης, απάντησε το σύνολο των επίσημων εκπροσώπων φορέων, αλλά κυρίως οι νέοι επιχειρηματίες παρουσιάζοντας τη δράση και τις επιτυχίες τους, δείχνοντας το δρόμο στη νέα γενιά, το μέλλον της οποίας περνά από την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών ανάπτυξης και διεύρυνσης των γεωγραφικών -και όχι μόνο- οριζόντων.


Νέοι επιστήμονες έθεσαν τις ιδέες τους σε διαγωνισμό στο Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας, με τέσσερις από τους οκτώ συμμετέχοντες να κερδίζουν το εισιτήριο για την επόμενη φάση για να παρουσιαστούν σε ένα διήμερο boot camp, το οποίο θα διεξαχθεί στις 7-8 Νοεμβρίου. Εκεί θα αναδειχθεί η ιδέα-πρόταση που θα βραβευτεί με συμβολικό χρηματικό ποσό (500€), δικαίωμα για δωρεάν συμβουλευτική στην κατάρτιση και υλοποίηση του Επιχειρηματικού τους Σχεδίου από πλήρη ομάδα υποστήριξης, υποβολή φακέλου υποψηφιότητας σε όποιο εργαλείο χρηματοδότησης ταιριάζει η πρότασή τους και με συμμετοχή σε εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ευρώπη στο πλαίσιο ανταλλαγών νέων επιχειρηματιών ή υποψηφίων επιχειρηματιών.


Ο Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Ιδέας πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Innovation Farm. Οι συμμετέχοντες οργανώθηκαν σε ομάδες και με άξονα μια κοινή ιδέα (νέα ή προϋπάρχουσα) δούλεψαν και την παρουσίασαν με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο σε επιχειρηματίες, εκπαιδευτές, συμβούλους και εμπειρογνώμονες. Ο στόχος ήταν διπλός: από τη μια, να εκπαιδευτούν οι νέοι στο να παρουσιάζουν σύντομα μια ιδέα και από την άλλη, να αντλήσουν πόρους για την εφαρμογή της. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: