Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Η ζωή μιας τρίτεκνης μητέρας

 
Την ευκαιρία να παρουσιάσει την ζωή μιας τρίτεκνης μητέρας στην σημερινή Ελλάδα δίνει με αυτή της την συνέντευξη η Λίτσα. Η καθημερινότητά της, η βοήθεια που δέχεται απο το κράτος, η αλληλεγγύη των συμπολιτών της.

Λίτσα μου σε ευχαριστώ για την τιμή αυτής της συνέντευξης. Σαν εισαγωγή θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η καθημερινότητα μιας τρίτεκνης μητέρας;

Γιάννη μου η τιμή είναι δική μου και σε ευχαριστώ για την δυνατότητα αυτή που μου προσφέρεις. Η μέρα μου ξεκινάει απο τις 7 το πρωί, όπου ξυπνάω τα παιδιά μου, ένα κοριτσάκι και δυο αγόρια, που πηγαίνουν στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και τα ετοιμάζω για για το σχολείο. Ταυτόχρονα, ετοιμάζομαι και εγώ για την δουλειά. Κατα της 8 αφήνω τα παιδιά στο σχολείο και εγώ πηγαίνω για την δουλειά. Στις 15:45 το μεσημέρι σχολάνε απο το σχολείο, καθώς είναι ολοήμερο όπως κατάλαβες για να μπορώ και εγώ να εργάζομαι. Γυρίζουμε σπίτι και αναλόγως, ή πάμε στα αγγλίκά ή στα φροντιστήρια όταν γυρίσουν τα παιδιά και απο αυτά γύρω στις 18:00 θα συνεχίσουμε το διάβασμα για την επόμενη μέρα, θα σιδερώσω, θα μαγειρέψω, θα πλύνω και όλα αυτά προσέχοντας τα μην πάθουν κάτι. Κατα τις 8:30 θα πάνε για ύπνο και εγώ θα ετοιμάσω τα πράγματα για το αυριανό ξύπνημα.

Αν επιτρέπετε ποιά είναι η οικογενειακή σου και η επαγγελματική σου κατάσταση, είσαι χωρισμένη - παντρεμένη; ο άντρα σου σε βοηθάει καθόλου;

Είμαι χωρισμένη και ο άνδρας μου δεν με βοηθάει και θα ήθελα να μην μου τον θυμήζεις, τον άχρηστο! Όσον αφορά την επαγγελματική μου κατάσταση δουλεύω κυρίως προσέχοντας ηλικιωμένους και γενικά όπου βρω αλλού.

Αλήθεια,υπάρχουν διαφορές στην καθημερινότητά σου απο το 2009, απο τότε δηλαδή που ξεκίνησε η κρίση, με την καθημερινότητά σου μετά το 2009;

Όσον αφορά το οικονομικό θέμα της κάθε χρονιάς, απο το 2009 και μετά μπορώ να πω με βεβαιότητα πως κάθε χρόνο ήταν και χειρότερα. Όσον αφορά τους άλλους τομείς της καθημερινότητας, αναλόγως ποιες είναι οι προτεραιότητέςπου έχεις βάλει.

Τώρα πού κυμαίνεται επίδομα των τριτέκνων, υπάρχει μεγάλη διαφορά με το αντίστοιχο επίδομα προ κρίσης;

Αυτό εννοείται, υπάρχει διαφορά και μάλιστα τεράστια. Βέβαια, μείωση στο επίδομα υπήρχε και πριν το 2009 αλλα τώρα εμείς οι τρίτεκνοι δεν παίρνουμε ουσιαστικά τίποτα! Για να ξέρεις πως μέχρι το 2012 έπαιρνα καθαρά 525 ευρώ/δίμηνο. Μετά εξαιτίας ενός λάθους του λογιστή μού το σταμάτησαν και μετά, το 2013 μου έδιναν 240 ευρώ το δίμηνο ενώ θα έπρεπε να παίρνω 350 ευρώ το δίμηνο. Τώρα για το 2014 δεν ξέρω αν θα δώσουν. Όπως βλέπείς για να πάρει κάποιος το επίδομα πρέπει να πληροί κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις

Αλήθεια, όλοι πιστεύουν πως η κρίση μας έχει οδηγήσει να γίνουμε πιο φιλάνθρωποι και πιο αλληλέγγυοι με τους διπλανούς μας. Εσύ μιας και ζείς σε μια πόλη της περιφέρειας, όπου οι άνθρωποι, όπως λένε, είναι πιο κοντά, έχεις δεχθεί ένα τέτοιο αίσθημα προσφοράς απο τους γείτονές σου;

Στην δική μου περιφέρεια (Περιφέρεια Πελοποννήσου) έχουμε τον Δήμο που έχει κοινωνικό παντοπωλείο. Επίσης έχουμε την Γαία εθελοντές Μάνης, έχουμε το Κέντρο Υγείας, όπου κάνουν δωρεά διάφορα φάρμακα που μπορούμε να πάρουμε, όχι μόνο εμείς οι τρίτεκνοι αλλά όλοι όσοι τα έχουν ανάγκη. Φυσικά, οι περισσότεροι συνάνθρωποι μας εδώ, όταν βλέπουν πως έχεις ανάγκη σε βοηθούν. Αλλά εγώ, δόξα τον Θεό, δεν έχω φτάσει σε αυτό το σημείο, προσπαθώ και τα καταφέρνω μια χαρά μόνη μου.

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: