Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Joanna Palani: Απο την Κοπεγχάγη στην Συρία


Η Joanna Palani είναι κόρη και εγγονή Κούρδων πολεμιστών Peshmerga απο το Ιράν. Γεννήθηκε το 1993 σε έναν καταυλισμό προσφύγων του ΟΗΕ στο Ραμαντί του Ιράκ κατα την διάρκεια του πρώτου πολέμου του Κόλπου και απο εκεί οι οικογένειά της μετανάστευσε στην Δανία, όταν εκείνη ήταν νήπιο.  Όπως δήλωσε στην δημοσιογράφο του broadly.vice.com,  Lara Whyte «η ζωή μου ήταν μια συνηθισμένη τυπική καθημερινότητα αν και η γονείς μου με ενθαρυναν να ασχοληθώ με την σκοποβολή ήδη απο την ηλικία των εννιά ετών, οπότε έριξα και την πρώτη μου βολή με όπλο, κατι συνηθισμένο σε οικογένειες Κούρδων», τόνισε η κ. Palani.

Το 2014, σε ηλικία 22 χρονών εγκατέλειψε τις σπουδές της στο κολέγιο και πήγε στην Συρία οπου πολέμησε με τους Κούρδους κατα των τζιχαντιστών του ISIS. «Ήταν 14 Νοεμβρίου οταν άφησα το κολέγιο και πήγα στο Ιρακ και απο εκεί στη Rojova της Συρίας. Εκεί πολέμησα για έξι μήνες στις τάξεις του YPG, (το κουρδικό τμημα του δημοκρατικού συριακού στρατού) και απο εκεί για άλλους έξι μήνες στις τάξεις των Peshmerga. Δηλαδή για έναν χρόνο πολεμούσα» αναφέρει η Κούρδισα πολεμίστρια.


Για τις πρώτες τις στιγμές στην πρώτη γραμμή, η Joanna Palani αναφέρει ένα συγκλονιστικό περιστατικό όπου έναν Σουηδός συμπολεμιστής της κατα την διάρκεια μια περιπολίας πέθανε απο πυρά ελεύθερου σκοπευτή καθώς επισημάνθηκε εξαιτίας της καύτρας απο το τσιγάρο του. «Δεν θα ξεχάσω την καύτρα απο το τσιγάρο του που ακόμα και όταν αυτός σκοτώθηκε ακόμα έκαιγε και τα αίματα που έβρεξαν την καινούργια μου, μέχρι τότε, στολή μου.  Το ειρωνικό είναι οτι πριν σκοτωθεί του είπα οτι το τσιγάρο στην πρώτη γραμμή μπορεί να είναι επικίνδυνο, παρόλο που και εγώ δεν το πολύ πίστευα αλλα μετα απο εκείνο το περιστατικό το πήρα πολύ στα σοβαρά».

Στην Συρία έμαθα δυο βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας στρατιώτης στην πρώτη γραμμή. Πότε θα έπρεπε να κανω απόλυτη ησυχία και το πότε θα έπρεπε να πυροβολώ. Εκεί πολέμησα τόσο εναντίων των μαχητών του ISIS όσο και κατά των Σύριων καθεστωτικών. Οι τζιχαντιστές είναι στόχοι σκοπευτηρίου, δεν χρειάζεται πολύ προσπάθεια για να εξοντώσεις μια διμοιρία απο αυτόυς και μερικές φορές σου δίνουν εκείνοι αυτη την δυνατότητα καθώς αυτοθυσιάζονται σε αποστολές αυτοκτονίας που πολλές φορές αποτυγχάνουν. Απεναντίας οι μαχητές του Άσσαντ πολεμούν στα αλήθεια και δεν υποχωρούν εύκολα και είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι».


Η Palani επίσης τονίζει με υπερηφάνεια πως μια απο τις αρμοδιότητές της ήταν η εκπαίδευση κοριτσιών «Τα νεαρά κορίτσια ήταν εκπληκτικά. Όποτε επέστρεφαν απο την πρώτη γραμμή ήταν σαν αναζωογονημένος. Ήταν πολύ γενναίες και τολμηρές, πολύ περισσότερο απο ότι ήμουν εγώ στην ηλικία τους».

Όμως οι στρατιωτικές της περιπέτειες έληξαν άδοξα καθώς μετά απο μια άδεια 15 ημερών που πήρε απο τους Peshmerga, επιστρέφοντας για λίγο στο σπίτι της στην Κοπεγχάγη «η αστυνομία με έστειλε ενα email με το οποίο με πληροφορούσε πως το διαβατήριό μου έχει πλέον λήξει και πως αν ξαναγυρίσω πίσω στην Συρία θα παρακρατηθεί και οταν γυρνούσα θα πήγαινα φυλακή αυτεπάγγελτα για 6 χρόνια. Αυτό με έβαλε σε μια άσχημη κατάσταση στο να διαλέξω να ριψοκινδυνεύσω την προσωπική μου ασφάλεια με το να πάω φυλακή ή να αφήσω μόνους εκείνους τους ανθρώπους αλλά με το να έχω απογοητεύσει πολλούς ανθρώπους με την μη επιστροφή μου και να έχω αφήσει μια εκπαιδευτική τάξη κοριτσιών ουσιαστικά ανεκπαίδευτη και εγώ είμαι εδώ περιμένοντας να αλλάξει ο νόμος και να διαχωρίσει όλους εμάς απ τους ξένους τζιχαντιστές εθελοντές και σπουδάζω πολιτικές επιστήμες και φιλοσοφία.

Είμαι μια Ευρωπαία κουρδικής καταγωγής. Προσωπικά δεν θα μπορούσα να ζήσω στο σημερινό Κουρδιστάν για παραπάνω απο ένα με δύο χρόνια γιατί είναι δύσκολα εκεί για μαι γυναίκα. όμως πιστεύω στις ευρωπαικές αρχές και αξίες και πολέμησα εκεί για αυτές. Τώρα νιώθω προδομένη απο αυτόυς που εκπροσωπούν αυτές τις αξίες που πολέμησα».



Δεν υπάρχουν σχόλια: