Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

91χρονος Ολλανδός επέστρεψε ισραηλινό μετάλλιο ως διαμαρτυρία για την ισραηλινή επίθεση στην Γάζα


Ήταν το 1943 όταν ο Henk Zanoli και η μητέρα του Johana Zanoli-Smit είχαν κρύψει για δύο χρόνια στο σπίτι τους στο Amsterdam ένα μικρό Εβραιόπουλο, τον Elhanan Pinto γενηθείς το 1932, το μοναδικό επιζών μέλος μιας εβραϊκής οικογένειας, το οποίο μάλιστα κατάφεραν να το φυγαδεύσουν στο μικρό ολλανδικό χωριό του Eemnes, σώζοντας το τελικά μέχρι και την απελευθέρωση της Ολλανδίας το 1945. Μάλιστα, ο πατέρας της οικογένειας Zanoli πέθανε στο Νταχάου λόγο αντιστασης στην γερμανική κατοχή της Ολλανδίας.

Για αυτή τους την προσπάθεια, ο κ. Zanoli και η μητέρα του παρασημοφορήθηκαν απο το ισραηλινό κράτος με το μετάλλιο «Righteous Among the Nations» το οποίο δόθηκε απο το Ισραήλ σε όλους τους μη εβραϊκής καταγωγής Ευρωπαίους, οι οποίοι βοήθησαν αν φυγαδευτούν και να γλιτώσουν Εβραίοι απο τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Η οικογένεια Zanoli σε φωτογραφία του 1942. Δεύτερος απο δεξιά ο κ. Henk Zanoli

Όμως, στην πρόσφατη επέμβαση των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων στην Γάζα 6 εξ αγχιστείας συγγενείς του κ. Zanoli, απλοί πολίτες πέθαναν κατα τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς της παλαιστινιακής πόλης. Συγκεκριμένα, η μικρανηψιά του, Angelique Eijpe, η οποία είναι διπλωματική ακόλουθος, παντρεύτηκε τον παλαιστινιακής καταγωγής οικονομολόγο Ismail Ziadah του οποίου η οικογένεια θρηνεί απο τους τελευταίους βομβαρδισμούς τον χαμό μιας ανιψιάς, τριών αδελφών, τον 12χρονο ανιψιό του και την 70χρονη πρώτη γυναίκα του πατέρα του.

«Με μεγάλη θλίψη επιστρέφω αυτό το μεταλλίου που έλαβε ως τιμή και δείγμα της εκτίμησης από το κράτος του Ισραήλ η οικογένειά μου... 

Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδιαίτερα συγκλονιστικό και τραγικό το γεγονός ότι σήμερα, τέσσερις γενιές μετά, η οικογένειά μου βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δολοφονία συγγενών μας στη Γάζα. Δολοφονία, η οποία διενεργείται από το κράτος του Ισραήλ και όπου τα τρισέγγονα της μητέρας μου έχουν χάσει την Παλαιστίνια γιαγιά τους, τρεις θείους, μια θεία και μια ξαδέλφη απο τα χέρια του ισραηλινού στρατού. Για μένα, το να κρατήσω την τιμή που μου χορηγήθηκε από το κράτος του Ισραήλ, υπό αυτές τις συνθήκες, θα ήταν μια τόσο μεγάλη προσβολή στη μνήμη της θαρραλέας μητέρα μου ... 

Ο κ. Ismail Ziadah
καθώς και προσβολή προς την οικογένειά μου, τέσσερις γενιές μετά, οι οποίοι δεν έχασαν λιγότερο από έξι από τους συγγενείς τους στη Γάζα απο τα χέρια του κράτους του Ισραήλ. Θα εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον για αυτήν την τιμή που απέδωσε το Ισραήλ προς την οικογένειά μου χάρις στις ενέργειες της μητέρας μου κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και να είστε βέβαιος να επικοινωνήσετε μαζί μου ή με τους απογόνους μου ώστε να ξαναπαραδώσετε το μετάλλιο εφόσον και αν στην περιοχή της Γάζας επιστρέψει η ειρήνη» ήταν μερικά απο τα όσα έγραψε ο κ. Zanoli στην επιστολή που απέστειλε, μαζί με το μετάλλιο, προς τον Ισραηλινό πρέσβη στην Ολλανδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: