Τα πακέτα των τσιγάρων χωρίς την επωνυμία ή τα εμπορικά σήματα των εταιρειών κάνουν τα τσιγάρα λιγότερο επιθυμητά για τους καπνιστές και μάλιστα, τους ενθαρρύνουν στο να απαλλαγούν από αυτή τους την συνήθεια, αναφέρει αυστραλιανή στατιστική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο BMJ Open.
Οι επιστήμονες, με αφορμή νόμο που ισχύει στην Αυστραλία και αφορά την απαγόρευση της πώλησης προϊόντων καπνού με εμπορικά σήματα, πραγματοποίησαν έρευνα για να μελετήσουν την επίδραση του νόμου, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις 536 καπνιστών στην Πολιτεία της Βικτόρια, στην Αυστραλία.
Σύμφωνα με την έρευνα, τρεις στους τέσσερις ( ποσοστό 72,3%) αρχικά, κάπνιζαν τσιγάρα από απλά πακέτα, ενώ το 27,7%, εξακολουθούσε να αγοράζει πακέτα με επωνυμίες και με μικρότερες προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του τσιγάρου στην υγεία. Συγκριτικά με αυτά τα ποσοστά, μετά την ισχύ του συγκεκριμένου νόμου, εκείνοι που αγόραζαν τα ανώνυμα πακέτα είχαν 66% περισσότερες πιθανότητες να πιστεύουν ότι τα τσιγάρα που κάπνιζαν ήταν υποδεέστερης ποιότητας, συγκριτικά με 12 μήνες πριν και μάλιστα, είχαν 70% περισσότερες πιθανότητες να δηλώσουν, ότι δεν αντλούσαν την ίδια ικανοποίηση από αυτά. Επίσης, ήταν 81% πιθανότερο να σκέφτονται, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ότι πρέπει να σταματήσουν το κάπνισμα και 51% πιο πιθανό, να υποστηρίζουν την πολιτική των ενιαίων πακέτων των προϊόντων καπνού.
«Τα νέα αυτά δεδομένα από την Αυστραλία επιβεβαιώνουν ότι γνωρίζουμε ήδη, δηλαδή ότι η πώληση των τσιγάρων σε ενιαία πακέτα καθιστά το κάπνισμα λιγότερο ελκυστικό και ενθαρρύνει τη διακοπή της συνήθειας», αναφέρει η Κέιτ Άλλεϊ, διευθύνουσα για την πολιτική των προϊόντων καπνού της βρετανικής οργάνωσης Cancer Research UK, σχολιάζοντας την συγκεκριμένη έρευνα.
Να σημειωθεί πως μέλη της βρετανικής κυβέρνησης, όταν αποφάσισαν να εφαρμόσουν και στην Μεγάλη Βρετανία παρόμοιο μέτρο, δέχθηκαν έντονες επικρίσεις για αυτή τους την απόφασή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου